Concrete bestuursvisie, inclusief ambities, doelen en samenhangend beleid
Suggesties voor het invullen van BKA 1.1
EIS:
Het bestuur heeft een visie op goed onderwijs en op de besturing daarvan. De visie is concreet en passend vertaald naar ambities, doelen en daarmee samenhangend beleid. Deze vertaling maakt sturing mogelijk op de kwaliteit en resultaten van het onderwijs en de voorwaarden.
Ambitie
We streven ernaar om een heldere, inspirerende visie op goed onderwijs te ontwikkelen die richting geeft aan al onze activiteiten. Deze visie willen we vertalen naar concrete ambities en doelen die meetbaar en realiseerbaar zijn.
Beoogd resultaat
Ons bestuur beschikt over een actueel strategisch beleidsplan waarin onze visie op goed onderwijs helder is verwoord en vertaald naar concrete doelstellingen voor de komende vier jaar.
Gekoppelde acties
- We stellen een werkgroep samen die de visie vertaalt naar meetbare doelstellingen en bijbehorende kritische prestatie-indicatoren (KPI’s).
- We organiseren feedbacksessies met diverse stakeholders (ouders, leerlingen, partners) om onze visie en doelen te toetsen.
- We organiseren kwartaalbijeenkomsten waarin schoolleiders rapporteren over de voortgang op de gestelde doelen.
Meten van het resultaat
- We evalueren jaarlijks de voortgang op de gestelde doelen middels een uitgebreide managementrapportage. Hierin worden de KPI’s van alle scholen samengebracht en geanalyseerd.
Context van deze eis
Deze eis maakt deel uit van de standaard BKA1 Visie, ambities en doelen. De omschrijving van deze standaard is: 'Het bestuur heeft een visie op kwaliteit, heeft hiervoor ambities en doelen opgesteld en stuurt op het behalen daarvan. '
Deze eis maakt deel uit van de standaard Bestuur (VO). De omschrijving van deze standaard is: ''
Tips of aanvullingen?
Heb je feedback op onze suggesties? Of goede tips vanuit je eigen school? We horen heel graag van je!
Geef feedback
Alle eisen in één applicatie invullen, onderbouwen en verbeteren?
Ontdek OnSpect, de online applicatie voor zicht op je volledige kwaliteitszorg.