Deskundigheidsbevordering van het personeel
Suggesties voor het invullen van SKA 2.3
De schoolleiding zorgt ervoor dat de deskundigheidsbevordering van het personeel binnen de gestelde doelen gestalte krijgt. Leraren(teams) oefenen daarbij de eigen verantwoordelijkheid bij het inrichten van hun onderwijs uit.
Ambitie
De schoolleiding heeft als ambitie om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren door de deskundigheid van het personeel te vergroten.
Beoogd resultaat
Het beoogde resultaat is dat het personeel binnen de gestelde doelen deskundiger wordt en deze deskundigheid kan toepassen in het onderwijs, waardoor de kwaliteit van het onderwijs verbetert.
Een concreet, meetbaar doel is bijvoorbeeld: Ten minste 50% van alle leraren maakt gebruik van één of meer vrijwillige trainingsmomenten binnen het schooljaar.
Gekoppelde acties
De schoolleiding biedt verschillende mogelijkheden voor deskundigheidsbevordering, zoals scholing, training en intervisie. Leerkrachten worden gestimuleerd om zich te ontwikkelen en kunnen hiervoor ook zelf initiatieven aandragen. De schoolleiding ondersteunt en faciliteert de leerkrachten bij het inrichten van hun onderwijs, zodat zij de opgedane kennis en vaardigheden kunnen toepassen in de praktijk.
Meten van het resultaat
De school meet het aantal leraren dat gebruikmaakt van de vrijwillige trainingsmomenten en evalueert deze gegevens om te beoordelen of het gestelde doel wordt behaald. Daarnaast wordt ook de ontwikkeling van het personeel gevolgd en geëvalueerd. Zo kan de schoolleiding beoordelen of de deskundigheidsbevordering van het personeel bijdraagt aan de verbetering van de kwaliteit van het onderwijs en of de gestelde doelen behaald worden.