Onderwijskundig leiderschap én gerichte inzet van middelen
Suggesties voor het invullen van SKA 2.4
De schoolleiding toont in haar sturing onderwijskundig leiderschap en zorgt voor een gerichte inzet van middelen om gestelde doelen te realiseren, onder meer op het gebied van de basisvaardigheden taal, rekenen en burgerschap.
Ambitie
Onze school streeft ernaar om onderwijskundig leiderschap te bevorderen en de beschikbare middelen optimaal in te zetten om de gestelde doelen te bereiken.
Beoogd resultaat
Het behalen van onze gestelde doelen met een efficiënte en effectieve inzet van middelen.
Concreet meetbaar doel: In de komende drie jaar willen we het slagingspercentage van onze examenkandidaten met 5% verhogen ten opzichte van het voorgaande schooljaar, waarbij we de beschikbare middelen optimaal inzetten.
Gekoppelde acties
Het ontwikkelen en uitvoeren van een strategisch plan gericht op onderwijskundig leiderschap en de optimale inzet van middelen.
Het organiseren van sectiemiddagen tbv het creëren van een cultuur waarin leiderschap wordt gestimuleerd en aangemoedigd op alle niveaus van de organisatie.
Het opzetten van een effectieve monitoring- en evaluatiecyclus om de voortgang van de doelen te meten en bij te sturen waar nodig.
Het regelmatig communiceren met stakeholders om draagvlak te creëren voor onze doelen en acties.
Meten van het resultaat
We meten het behalen van onze ambitie en doelen door middel van periodieke evaluaties, interne audits en externe accreditaties. We gebruiken de verzamelde gegevens om de voortgang te monitoren, succesfactoren te identificeren en knelpunten aan te pakken. Daarnaast gebruiken we feedback van belanghebbenden om onze acties en strategieën bij te stellen en te verbeteren.