Borgen, bijstellen en/of opstellen van (verbeter)beleid
Suggesties voor het invullen van SKA 3.9
De schoolleiding analyseert en beoordeelt de uitkomsten van de evaluatie en verwerkt deze wanneer nodig in het (verbeter)beleid, zodat dit bijdraagt aan ontwikkeling en verbetering van het onderwijs. Daarnaast gebruikt de school de uitkomsten van de evaluatie om de sturing te verbeteren. Zij maakt daarbij duidelijk welk effect de inbreng van belanghebbenden heeft op het borgen en bijstellen van het schoolbeleid.
Ambitie
Wij streven naar een continu verbeterende school waarbij we samen met belanghebbenden werken aan de kwaliteit van ons onderwijs en onze organisatie.
Beoogd resultaat
Het borgen en verbeteren van ons schoolbeleid aan de hand van evaluatie-uitkomsten van belanghebbenden.
Gekoppelde acties
– Het organiseren van regelmatige evaluaties met belanghebbenden, zoals leerlingen, ouders, medewerkers en externe partners.
– Het verzamelen en analyseren van de uitkomsten van deze evaluaties.
– Het opstellen van verbeterpunten en concrete acties op basis van deze evaluatie-uitkomsten.
– Het implementeren van deze verbeterpunten en acties in ons schoolbeleid.
– Het monitoren van de voortgang en het evalueren van de effecten van deze verbeterpunten en acties.
Meten van het resultaat
Binnen één jaar na de evaluatie door belanghebbenden zijn alle verbeterpunten opgenomen in het schoolbeleid en is er een plan van aanpak opgesteld. Na twee jaar wordt geëvalueerd of de verbeteringen zijn gerealiseerd en of er verdere aanpassingen nodig zijn.